OPTIMIZACIJA
Često poduzetnici zaboravljaju na ovaj način poslovanja te se događa da gube novac, da troškovi samo rastu, a dodana vrijednost se ne očituje u prihodima, a ni sami nisu svjesni da nisu odradili OPTIMIZACIJU.
Svi imamo očekivanja od svega. Ne ulazimo u nešto ako nemamo neka očekivanja. Makar ona bila i mala, neznatna, ali ipak postoje.
No, kako očekivanja utječu na poslovanje tvrtke? Itekako. Rekao bih da su ključna stavka u donošenju odluka, kreiranju poslovnih politika, poslovnih planova i konačne realizacije.
No, da bismo kvalitetno obradili ovu temu moramo definirati tko sve ima ta famozna očekivanja. Dionici poslovnog pothvata. Zvuči dosta umjetno i ne govori nam ništa, na prvu. No, tko su ti dionici? Definicija kaže da je dionik strana koja ima interes u tvrtci i može ili utjecati ili biti pod utjecajem poslovnog pothvata. Pobliže, radi se o obitelji poduzetnika koji se odvažio ući u svoj pothvat. Zatim, tu su zaposlenici, njihove obitelji, kupci, dobavljači, zakonodavac, investitori, potencijalni kupci, potencijalni dobavljači, društvena (lokalna) zajednica.
Kako pomiriti i zadovoljiti očekivanja, naizgled, toliko različitih dionika na tržištu? Jednostavno. Ispunite njihova očekivanja ili ih nadogradite i premašite. A to ćete napraviti na način da ispravno i pravilno strukturirate svoje poslovanje. Na poslovnu ideju ste stavili kvačicu i to je riješeno. Otvorili ste i tvrtku i krenuli raditi. Još jedna kvačica riješena. Međutim, kako bi bili na razini zadatka, potrebno je krenuti ispunjavati očekivanja. Na kraju krajeva, pa i sami imate određena očekivanja. Očekujete da je vaše poslovanje održivo, dugoročno i da donosi profit. Vjerovali ili ne, svi navedeni dionici očekuju isto od vašeg poslovanja. Svatko na svoj način, ali to je okruženje koje navija za vas. Očekivanja su možda velika, ali ako uspijete ispuniti i premašiti očekivanja, na dobrome ste tragu da razvijete svoje poslovanje u smjeru u kojem želite ići. Vaši zaposlenici će dobiti veća mjesečna primanja, kupci će dobiti dodanu vrijednost za svoj novac, dobavljači će rasti zajedno s vama, društvena, odnosno lokalna zajednica će imati manje nezaposlenih, više primanja za razvoj zajednice. A vi i vaša obitelj? Ispunit ćete očekivanja. Ono prvo zašto ste uopće krenuli u poslovanje. I osjećaj je dobar, zaista dobar. Stvorili ste dodanu vrijednost cijelome lancu.
Bez strukture, stihijom, donijet ćete kratkoročno ispunjenje očekivanja, međutim, za dugoročnu održivu priču, potrebno je ispunjavati očekivanja svih dionika, a to se postiže ravnotežom, uvođenjem reda u poslovne procese, kreiranjem i praćenjem kontrolnih mehanizama, izvora financiranja. Zato imate nas, kao nekoga tko će brinuti o očekivanjima.