OČEKIVANJA
No, kako očekivanja utječu na poslovanje tvrtke? Itekako. Rekao bih da su ključna stavka u donošenju odluka, kreiranju poslovnih politika, poslovnih planova i konačne realizacije.
Definiranje riječi optimiranje kaže sljedeće: postupak kojim se pri projektiranju ili planiranju (u ekonomiji, tehničkim i prirodnim znanostima) ostvaruje (određuje) najbolji mogući izbor ekonomskih i/ili tehničkih veličina na temelju prethodno određenih kriterija.
Vrlo, vrlo česta riječ kojom se ljudi razbacuju, koriste je prilikom prodaje usluga, prilikom budgetiranja, prilikom prijedloga novih projekata. No, što nam to u suštini zapravo znači.
Lako je navesti da ću vam pomoći oko optimizacije troškova, oko optimizacije procesa, procedura. Koji je ishod na kraju dana? Što to sve podrazumijeva?
Krenimo redom. Teoretsko shvaćanje riječi optimizacija tvrtke Enigma Consulting je da je potrebno postići najbolje moguće performanse koristeći resurse na najbolji mogući način u datom trenutku ili periodu vremena.
Pretočimo to u ono što se zapravo događa kada dođemo do te famozne optimizacije. Radit ćemo na primjeru jedno procesa unutar tvrtke. Do sada se pokazalo idealnim da jednostavno prvo pričamo. Pričamo o tome kako taj proces funkcionira, gdje zapinje, definiramo rizike procesa, definiramo kontrolne točke. Konkretno, proces nabave osnovnog sredstva – tko je inicijator, tko je odgovorna osoba za donošenje odluke o nabavi, koja je dodana vrijednost tog osnovnog sredstva, tko će iskontrolirati da je sredstvo upravo onakvo kakvo je potrebno tvrtci, koliki su potencijalni dodatni troškovi održavanja i kako će se cijela investicija odraziti na poslovanje tvrtke ne samo danas, već u narednom periodu u kojem se sredstvo amortizira.
Dakle, radimo jedan scenarij. Scenarij koji ima svoj uvod, zaplet, rasplet i zaključak kako bi tvrtka dobila upravo ranije navedeno teoretsko razumijevanje optimizacije u odjelu nabave.
Gotovo identičan način provodimo kod optimizacije troškova. Sagledamo koje troškove tvrtka generira i u kolikoj su mjeri zapravo opravdani. Da pojednostavimo, koliko je trošak koji radimo zapravo dodana vrijednost koja nam pomaže da tvrtka postane profitabilnija, koliko utječe na rast tvrtke. Ukoliko zaključimo da je trošak neophodan, sljedeći korak je analiza dobavljača – da li postoji netko tko je povoljniji, a da ne dolazi do smanjenja kvalitete. Posložimo da se konstantno radi na ispitivanju tržišta, da tvrtka usvoji dobre prakse na način da „challengira“ tržište putem novih tendera, ispitivanja mogućnosti novih dobavljača. Do sada se pokazalo idealno tražiti minimalno 3 ponude kako bi došli do najboljeg rješenja kroz omjer cijene i kvalitete za tvrtku.
Često poduzetnici zaboravljaju na ovaj način poslovanja te se događa da gube novac, da troškovi samo rastu, a dodana vrijednost se ne očituje u prihodima, a ni sami nisu svjesni da nisu odradili OPTIMIZACIJU.
Koja je dodana vrijednost optimizacije procesa, procedura, troškova:
· Smanjenje troška
· Poboljšana efikasnost poslovanja
· Povećana produktivnost
· Bolja kvaliteta proizvoda ili usluga
· Povećano zadovoljstvo krajnjih korisnika