
OPTIMIZACIJA
Često poduzetnici zaboravljaju na ovaj način poslovanja te se događa da gube novac, da troškovi samo rastu, a dodana vrijednost se ne očituje u prihodima, a ni sami nisu svjesni da nisu odradili OPTIMIZACIJU.
Kad je pravo vrijeme za dodatni trošak? Odgovor bude, uglavnom, nikada. No, što kada taj dodatni trošak donosi i dodanu vrijednost? Realno, troškovi su nam tu s dosta ozbiljnim razlogom, a to je generiranje prihoda, a posljedično i novca koji, kako se pokazalo u COVID eri, je kralj na kraju dana.
Zaronimo dublje u prirodu troškova, zašto su nam oni potrebni i kako se nositi sa povećanjem cijena, novim nametima i kako okrenuti vodu na svoj mlin. Da bismo zaista razumjeli zašto nam je potreban trošak i kako nam zapravo može biti dodana vrijednost, prođimo kroz jedan primjer.
Tvrtka koja radi online prodaju ima jedan trošak koji je neizbježan. Dostava – kako god okrenuli to je trošak, nužan za poslovanje, ali i dalje trošak. Da nema dostave, ne bi se mogao generirati prihod, niti novac na računu. E sad, naći pravi balans u cijeloj priči je da nam prihod bude veći od troškova. No, kako to postići? Ponekad jednostavnom, ponekad kompliciranom kalkulacijom. I zaista, sreo sam se puno puta da poduzetnici naprave kalkulaciju, odlično su postavili priču, dobit će novac i krene to tako. Međutim, na kraju godine GUBITAK. Kako je to moguće ako smo dobivali „keš“ i sve je bilo divno i krasno. Dogodilo se da nisu gledali kada dolazi novac, kada odlazi, nisu napravili alokaciju svih troškova, a niti su gledali ostale faktore koji utječu na uspješnost poslovanja, kao primjerice, kada ući u sustav PDV-a, kako pripremiti svoje kupce na povećanje cijena, kako se boriti sa inflacijom, novim troškovima u vidu novih zaposlenih. I polako, polako, prednost stečena na početku poslovanja se istopi.
Pravi pristup poduzetništvu je da sagledate cijelu sliku. Zaista ste stručni u svom području, imate dobru ideju, možda ste i prvi na tržištu, možda ste pokrili onu crnu rupu na tržištu, onu nišu koja nikome nije pala na pamet. Ali, svejedno ste u minusu. Poznavanje svog poslovanja u dubinu, poznavanje kako svaka vaša transakcija, bilo da se radi o prodaji, nabavi zaliha, kupnji automobila ili jednostavnog povećanja plaća svojim djelatnicima je ključ za opstanak, „pametni rast“ i uspješnu dugoročnu priču.
Možda je pravo vrijeme da nam se javite i taj dodatni trošak pretvorite u generiranje novog zamaha i rasta vaše priče.